در نگاشت کارکرد هنر، تاثیرات متقابل بین عوامل نظام به صورت انتزاعی بررسی می شود. این عوامل عبارتند از: مشارکت در هنر منحصرا خلق آثار هنری هنرمند،اثرهنری و مخاطب چگونگی اثرگذاری مشارکت در هنر... ادامه مطلب ...
این گزارش به بررسی روندهای آینده در صنعت رسانه و سرگرمی شامل بخش های نشر کتاب، نشر روزنامه، فیلم های ویدئویی، بازیهای ویدئویی، اشتراک تلویزیون، تبلیغات اینترنتی و تبلیغات تلویزیونی و پیش بی... ادامه مطلب ...
فرض بر این است که فرهنگ و خلاقیت دارای ویژگیهای کالاهای عمومی بوده و باعث بهبود کیفیت زندگی میشوند. همچنین دولتها (در تمامی سطوح) می کوشند تصویر خود را نزد ملت خود و دیگر کشورها بهبود ده... ادامه مطلب ...
ارزش گذاری اقتضایی (contingent valuation) روشی برای برآورد تقاضا است و زمانی استفاده میشود که تقاضای بازار تنها شاخص تمایل به پرداخت نباشد. روش CV ابتدا برای ارزش گذاری میراث طبیعی و خسارت... ادامه مطلب ...
شاخصهای عملکرد (Performance indicators) ابزاری برای ارزیابی میزان تحقق اهداف خطمشی کارفرما توسط کارگزار است. طراحی شاخصها باید به گونه ای باشد که قابل سنجش و قابل دستیابی باشند از شاخص ها... ادامه مطلب ...
تجارت جهانی فرهنگ به معنای صادرات و واردات جهانی کالاها و خدمات فرهنگی و خلاق است. درباره آمار تجارت فرهنگی، می توان به گزارش چند سازمان از جمله گزارش های یونسکو استناد کرد. کالاهای محوری،... ادامه مطلب ...